Tips voor het schoon houden van je kantoor

Het kantoor is een omgeving waarin we veel tijd doorbrengen. Voor een goede doorstroming van het werk is het noodzakelijk om een prettige, schone en georganiseerde omgeving te hebben, dus inzicht in de efficiënte manier van schoonmaken is van fundamenteel belang om problemen te voorkomen.
Hieronder vind je enkele tips die onmisbaar zijn voor het schoonmaken van kantoren. Als je ze in de praktijk brengt, ben je zeker blij met het resultaat.

1 – Laat het vuil zich niet opstapelen

Zelfs als jouw kantoor door een bepaalde persoon wordt schoongemaakt, is het belangrijk om altijd een doek bij de hand te hebben om te voorkomen dat er zich stof op jouw bureau ophoopt. Investeren in een container die kan functioneren als vuilnis is ook een goede optie, omdat het zal helpen dat papieren en andere onnodige objecten zich niet opstapelen, en zo samenwerken voor een dagelijkse organisatie.

2 – Luchtcirculatie

Naast het feit dat het een kwestie van welzijn is, heeft het luchtig houden van jouw kantoor ook een directe invloed op de gezondheid van de mensen die er werken. Open daarom alle ramen zodra je aankomt en zorg ervoor dat de lucht door het hele kantoor kan stromen, zodat de omgeving altijd fris en luchtig blijft. Als er regels of beperkingen zijn met betrekking tot ramen die altijd open zijn, zorg er dan voor dat ze minstens op bepaalde tijden van de week geopend zijn, vooral tijdens het schoonmaken van het kantoor.

3 – Organiseer je!

Kantoren zijn meestal overal vol met papieren en documenten. Maar dit hoeft niet je realiteit te zijn, dus investeer in archieven die al je documenten kunnen ordenen. Naast het esthetisch verbeteren van jouw werkplek, zal deze houding je ook veel tijd besparen wanneer je een aantal documenten moet vinden.

4 – Maak elke week een grote schoonmaak

Elke plaats, ongeacht of het werk is of niet, heeft minstens één keer per week een algemene schoonmaakbeurt nodig. En met jouw kantoor kan het niet anders, dus stel een dag van de week in voor die schoonmaak.

5 – Aandacht voor reinigingsapparatuur

Het schoonmaken van het kantoor tijdens kantooruren kan een probleem zijn bij het gebruik van bepaalde reinigingsapparatuur, zoals de stofzuiger. Gebruik geen lawaaiige apparatuur, het staat het werk van anderen in de weg en kan een slechte indruk maken op een klant die het kantoor bezoekt.
Idealiter gebruik je deze apparatuur voor of na de uren. Dit voorkomt ongemak voor de mensen in de buurt.

Is schoonmaken niet echt jouw ding? Dan is het natuurlijk ook altijd nog mogelijk om een schoonmaakbedrijf in Tilburg in te huren.

Woonkamertje.nl

Je woonkamer inrichten? Lees op onze website over de laatste woonkamer trends. Lees over leuke ideeën en inspiratie voor je woonkamer inrichting ins ons blog.